1 strona Powrót Napisz do nas Szukaj Spis treści | |||||
|
Współczesna magia | |||||
# Rodzaje magii | |||
Rozróżniamy rytuały magii przenośnej, w której moce tajemne są zmuszane do przejścia z jednej rzeczy na drugą oraz rytuały twórcze, mające na celu nadanie przedmiotom nowych właściwości.
Jedna z zasad magii przenośnej jest przekonanie, że część zastępuje całość. Dokonując jakiejś operacji na części, dokonujemy jej tym samym na wszystkich rzeczach z którymi, w sposób sztuczny lub naturalny, owa część była związana. W ten sposób wbijając naostrzony patyk w ślady zwierzyny powodujemy jej śmierć.
Inna forma magii przenośnej opiera się na zasadzie, że wszystko, co podobne, przywołuje się nawzajem. W ten sposób susząc nad ogniem korzeń werweny, powodujemy wysuszenie i zniknięcie nowotworu u chorego.
Przykładem magii twórczej są różnego rodzaju zaklęcia mające na celu przekazanie przedmiotom woli maga: np. zaklinanie strzały : "leć prosto i zabij"
# Współcześni magowie | |||
Tradycyjna magia istniała do połowy XVII wieku. Rozwój techniki, stworzenie materialistycznej nauki i rozwój współczesnej psychologii odrzuciły myślenie magiczne. Czary tracą sens jeśli rysunek ptaka, jego wizja w locie nie mają związku z rzeczywistym ptakiem tylko z jego symbolem skrytym w podświadomości. Paradoksalnie rozwój techniki i psychologii, który zniszczył magię teraz ją odradza, w bardzo wyrafinowanej formie.
Współcześni magowie to producenci filmów oraz reklam. Film jak sen na jawie kreuje marzenia w formie magicznej wizji. Wykorzystywane środki techniczne stwarzają na ekranie kombinacje obrazów, wywołujące u widza interpretacje typu magicznego, niedostępne ze strony przedmiotów codziennych.
Magiczny wymiar przedmiotów ujawnia się najbardziej w reklamie produktów, gdzie producent perfum projektując butelkę w kształcie wykrzyknika i przeprowadzając odpowiednią kampanię reklamową, nadaje perfumom cechy kobiety stanowczej. Tym sposobem perfumy, buty, guma do żucia czy napój oznaczają posiadanie określonych cech charakteru, jak rozlana woda oznaczała dla człowieka pierwotnego deszcz. Kupując te produkty płacimy również za ich magiczną duszę, nadaną przez reklamę. Współczesny film i techniki reklamowe kreując marzenia i nadając produktom formę naszych pragnień, zmuszają nas do życia w zamkniętym świecie iluzji. Magiczny jest moment gdy kupujemy przedmiot łącznie z treścią przekazu marketingowego. Jak możemy zauważyć przekazy reklamowe wykorzystują obie formy magii przenośnej.
Autor: Dominik
1 strona Powrót Góra Napisz do nas Szukaj Spis treści |