1 strona Powrót Napisz do nas Szukaj Spis treści | |||||
|
Blokady w komunikacji | |||||
|
Zwierzchnictwo istnieje poprzez relacje z pracownikami i to co pracownicy mówią wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Najistotniejsze podczas konwersacji jest mówienie jasno i krótko.
Nigdy nie wolno zapominać o celu wypowiedzi.
Blokady komunikacji w zespole
Przekazywanie informacji nie na temat. Przekazywane informacje powinny być związane z celem konwersacji. Przypomnienie celu rozmowy może okazać się przydatne. |
|||
Informacje nieuporządkowane lub nie na temat są źle postrzegane przez odbiorców, często zapracowanych. |
|||
Należy unikać bezużytecznych szczegółów. Detale są pożyteczne tylko wtedy gdy sprzyjają lepszemu zrozumieniu przekazywanej informacji. |
|||
Żargon Generalnie nie powinno się używać żargonu. Jeśli jednak wymaga tego np. specyfika tematu, warto się upewnić czy słuchający go dobrze rozumieją. |
|||
Wiadomość przekazywana w złym momencie pozostaje bez echa, nie wnosząc ani postępu ani działania. |
|||
Ciche rozmowy Uboczne rozmowy przeszkadzają mówiącemu i są zazwyczaj sygnałem braku zainteresowania przekazywanymi informacjami. |
|||
Nie należy przerywać mówiącemu. Przerwy zmniejszają koncentrację i gmatwają komunikację. |
Blokady komunikacji z klientem
Nadmierny dystans psychofizyczny. Zbyt sztywna postawa, brak gestów sympatii, zainteresowania klientem, brak pewności siebie. |
|||
Okazywanie zdenerwowania, niezadowolenia. Zbyt ostre reagowanie na uwagi klienta, brak reakcji na jego zastrzeżenia. |
|||
Brak kontaktu wzrokowego z klientem. |
|||
Niestaranne przekazywanie informacji. Mówienie zbyt szybko, bez naturalnych pauz, powtarzanie tych samych wyrazów. |
|||
Nieprzemyślana argumentacja. Zbyt dużo dygresji, brak logicznej argumentacji. |
|||
Źle przygotowane materiały pomocnicze. |
|||
Nadmierne mówienie o sobie i o własnej firmie. Niedopuszczenie klienta do wypowiedzi, przerywanie wypowiedzi klienta. |
|||
Używanie określeń negatywnych. Nie jestem pewny, nie wiem, nie mogę. |
|||
Zbyt wczesne lub zbyt późne proponowanie zawarcia transakcji. |
Blokady komunikacji interpersonalnej
Krytykowanie |
|||
Wydawanie poleceń |
|||
Grożenie |
|||
Analizowanie przyczyn |
|||
Pocieszanie i chwalenie |
|||
Doradzanie |
|||
Zmiana tematu |
Autor: Krzysztof Drupka
1 strona Powrót Góra Napisz do nas Szukaj Spis treści |