![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | |||||
![]() | ![]() | ||||
![]() | ![]() | ![]() | |||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
|
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | |||||
![]() | ![]() | Blokady w komunikacji | ![]() | ![]() | |
![]() | |||||
![]() |
![]() |
|
Zwierzchnictwo istnieje poprzez relacje z pracownikami i to co pracownicy mówią wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Najistotniejsze podczas konwersacji jest mówienie jasno i krótko.
Nigdy nie wolno zapominać o celu wypowiedzi.
Blokady komunikacji w zespole
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Przekazywanie informacji nie na temat. Przekazywane informacje powinny być związane z celem konwersacji. Przypomnienie celu rozmowy może okazać się przydatne. |
||
![]() |
Informacje nieuporządkowane lub nie na temat są źle postrzegane przez odbiorców, często zapracowanych. |
||
![]() |
Należy unikać bezużytecznych szczegółów. Detale są pożyteczne tylko wtedy gdy sprzyjają lepszemu zrozumieniu przekazywanej informacji. |
||
![]() |
Żargon Generalnie nie powinno się używać żargonu. Jeśli jednak wymaga tego np. specyfika tematu, warto się upewnić czy słuchający go dobrze rozumieją. |
||
![]() |
Wiadomość przekazywana w złym momencie pozostaje bez echa, nie wnosząc ani postępu ani działania. |
||
![]() |
Ciche rozmowy Uboczne rozmowy przeszkadzają mówiącemu i są zazwyczaj sygnałem braku zainteresowania przekazywanymi informacjami. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Nie należy przerywać mówiącemu. Przerwy zmniejszają koncentrację i gmatwają komunikację. |
Blokady komunikacji z klientem
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nadmierny dystans psychofizyczny. Zbyt sztywna postawa, brak gestów sympatii, zainteresowania klientem, brak pewności siebie. |
||
![]() |
Okazywanie zdenerwowania, niezadowolenia. Zbyt ostre reagowanie na uwagi klienta, brak reakcji na jego zastrzeżenia. |
||
![]() |
Brak kontaktu wzrokowego z klientem. |
||
![]() |
Niestaranne przekazywanie informacji. Mówienie zbyt szybko, bez naturalnych pauz, powtarzanie tych samych wyrazów. |
||
![]() |
Nieprzemyślana argumentacja. Zbyt dużo dygresji, brak logicznej argumentacji. |
||
![]() |
Źle przygotowane materiały pomocnicze. |
||
![]() |
Nadmierne mówienie o sobie i o własnej firmie. Niedopuszczenie klienta do wypowiedzi, przerywanie wypowiedzi klienta. |
||
![]() |
Używanie określeń negatywnych. Nie jestem pewny, nie wiem, nie mogę. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Zbyt wczesne lub zbyt późne proponowanie zawarcia transakcji. |
Blokady komunikacji interpersonalnej
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Krytykowanie |
||
![]() |
Wydawanie poleceń |
||
![]() |
Grożenie |
||
![]() |
Analizowanie przyczyn |
||
![]() |
Pocieszanie i chwalenie |
||
![]() |
Doradzanie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Zmiana tematu |
Autor: Krzysztof Drupka
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | ||||
![]() | |||||
![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |