Cechy efektywnej komunikacji |
|
|
|
|
|
|
- Wymiana informacji,
- Informacje jasne i pełne,
- Informacje znaczące dla odbiorcy,
- Otrzymanie potwierdzenia zrozumienia przekazanej wiadomości,
- Przekazanie tej samej informacji wieloma sposobami.
Formy przekazywania informacji |
|
|
|
|
|
|
- Słowa,
- Mimika,
- Brzmienie głosu,
- Język ciała,
- Ubiór,
- Wystrój pomieszczenia.
- Informacyjną,
- Instruującą,
- Perswazyjną,
- Integrującą.
Związana jest z przekazywaniem i odbieraniem informacji. Podczas pracy zespołowej polega na zakomunikowaniu celów, kontroli ich wykonywania i uzyskiwaniu informacji zwrotnych, służących do korekty działań.
Określa zadanie do wykonania, adresata wiadomości oraz formę przekazania polecenia. Celem tej funkcji jest organizacja pracy zespołu.
Opiera się na prawie grupy mówiącym, że im bardziej pracownicy związani są z firmą tym bardziej są lojalni i zaangażowani w wykonywane zadania. Celem tej funkcji jest kreowanie pozytywnych postaw pracowników, poprzez kontrolę przebiegu informacji w firmie. Funkcja ta również dynamizuje działania zespołu, poprzez motywowanie pracowników.
Funkcja integrująca zespół |
|
|
|
|
|
|
- Określa właściwe kanały komunikacji w zespole,
- Sortuje informacje,
- Umacnia firmę, dynamizuje jej działania, poprzez integrowanie pracowników.