www.umysl.pl  ... dodaj do ulubionych. 1 strona 1 strona Powrót - wstecz 1 strona Powrót Napisz do nas Napisz do nas Szukaj: Umysl.pl, wyszukiwarki, encyklopedie Szukaj Spis treści Spis treści    
 
Komunikacja
   Bądź uważny   

Umysł Nasze potrzeby      

Bieżące potrzeby zniekształcają odbierane przez nas wrażenia zmysłowe, ułatwiając w ten sposób ich zaspakajanie. Wiadomo, że "głodnemu chleb na myśli", a "strach ma wielkie oczy". Ten praktyczny mechanizm ułatwia nam życie, utrudniając samorealizację.

Masłow Jak widać na diagramie potrzeba realizacji siebie jest na szczycie hierarchii naszych potrzeb. To samorealizacja jest najistotniejszym celem każdego z nas. Zgodnie z teorią Masłowa, by móc się w pełni rozwinąć, musimy mieć zaspokojone potrzeby niższego rzędu. Wtedy dopiero stać nas na trafną, bliższą prawdy, ocenę otoczenia i siebie.

Umysł Bądź uważny      

Prawie wszyscy wokół nas walczą o naszą uważność, mówiąc potocznie chcą zwrócić na siebie uwagę. Najbardziej agresywna jest w tym względzie reklama. Jej celem jest kształtowanie naszego systemu percepcji, zgodnie z interesem reklamo dawcy. "Impulsy reklamowe" zaszczepiają w nas nowe, często sztuczne potrzeby. Reklama tworzy potrzebę, podsuwa produkt i pozostawia w naszej percepcji emocjonalny ślad. W skrajnie niekorzystnym przypadku możemy postrzegać otoczenie i żyć zgodnie z interesem wielu firm lub osób z otoczenia i wbrew naturalnym potrzebom własnym. Dlatego powinniśmy dbać o "higienę" naszej percepcji.

Tylko przejrzysty, wolny od zbędnych emocji umysł, umożliwia poznanie prawdy o nas samych. Bądź uważny.


Autor: Krzysztof Drupka

 

Prawa autorskie
www.umysl.pl  ... dodaj do ulubionych.
1 strona 1 strona Powrót - wstecz 1 strona Powrót Powrót na górę strony Góra Napisz do nas Napisz do nas Szukaj: Umysl.pl, wyszukiwarki, encyklopedie Szukaj Spis treści Spis treści