1 strona Powrót Napisz do nas Szukaj Spis treści | |||||
|
Percepcja | |||||
Zrozumienie sposobu w jaki postrzegamy otoczenie jest dość istotne w życiu. W działaniach marketingowych, a tak na prawdę, we wszelkich naszych relacjach z innymi, "realne życie" znajduje się w polu percepcji naszego rozmówcy, to jest w jego umyśle.
Z punktu widzenia realizacji zamierzonych przez nas celów, zasadnicze znaczenie ma to co nasz rozmówca ma w głowie, a nie to co jest w realnym życiu. Powinniśmy zatem dążyć do jak najlepszego poznania partnera.
Pole percepcji | |||
Warto spojrzeć na poniższy schemat pola percepcji człowieka.
Zgodnie ze schematem doznania zmysłowe, nim je sobie uświadomimy, przechodzą przez grupę "filtrów", którymi są:
Ten zestaw filtrów to nasze pole percepcji, czyli sposób organizacji i interpretacji wrażeń zmysłowych, w celu zrozumienia otoczenia.
Inteligencja | |||
Wrażenia dostarczane przez nasze zmysły są mocno zafałszowane przez:
Łatwo zauważyć, że cechy osobowości, zniekształcające nasze doznania zmysłowe, mają związek z naszymi emocjami. Obiektywne patrzenie na świat, wolne od zniekształceń emocjonalnych, ułatwia nam nasza inteligencja, potrafiąca ustanawiać relacje pomiędzy rzeczami.
Autor: Krzysztof Drupka
1 strona Powrót Góra Napisz do nas Szukaj Spis treści |